Αυτή τη χαρακτηριστική φράση χρησιμοποίησε στέλεχος μίας εκ των μεγάλων εγχωρίων εταιρειών που συμμετέχουν στους πέντε οδικούς άξονες (από τους οποίους οι τέσσερις βρίσκονται κολλημένοι) διαβλέποντας πλέον σε αυτή τη φάση την πολιτική βούληση να προχωρήσουν τα έργα.
Ένα από τα βασικά σημεία στο οποίο υπήρξε συμφωνία είναι ότι ο νέος νόμος που θα προωθηθεί στη Βουλή με τις νέες συμβάσεις για τα έργα θα προβλέπει να δίνεται προτεραιότητα πληρωμής από τα έσοδα των διοδίων όχι στο Δημόσιο, αλλά στις τράπεζες ώστε να αποπληρώνονται τα δάνεια που έχουν δοθεί για τα έργα.
Αίτημα, το οποίο προέβαλαν μετ’ επιτάσεως από την πλευρά τους τράπεζες και κατασκευαστές, προκειμένου να έχουν τα εξασφαλισμένα έσοδα από τα διόδια ως ελάχιστη εγγύηση για τα δάνεια.
Επιπλέον, στα συμφωνηθέντα είναι και το μεγάλο «μαχαίρι» που θα μπει στους δύο από τους τέσσερις οδικούς άξονες και συγκεκριμένα στο τεχνικό αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού(Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) και του άξονα Κεντρικής Ελλάδας, μειώνοντας αντίστοιχα τον προϋπολογισμό των έργων.
Οσον αφορά την Ολυμπία Οδό η περικοπή αφορά το τμήμα από την Πάτρα και μετά, για το κομμάτι μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα, για το οποίο μάλιστα ουκ ολίγοι φορείς της περιοχής είχαν επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί και ζητήσει να μην μείνει ανεκτέλεστο με το σκεπτικό ότι μία τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε ένα ακόμη «χτύπημα» στην πολύπαθη Ηλεία.
Αντίστοιχα, για τον άξονα Ε65 το τμήμα που περικόπτεται είναι αυτό μετά την Καλαμπάκα.
Επισημαίνεται εδώ ότι ο άξονας κεντρικής Ελλάδας που συνδέει τη Λαμία με τα Ιωάννινα παρουσιάζει τις χειρότερες επιδόσεις ως προς την πρόοδο των έργων, έχοντας να αντιμετωπίσει έναν επιπλέον σκόπελο, αυτόν του Συμβουλίου της Επικρατείας που έχει διατάξει προσωρινή αναστολή εργασιών σε τμήμα του έργου, ήδη από τον Ιούνιο του 2010.
Η δικάσιμος έχει οριστεί για τις 16 Νοεμβρίου του 2011, την ίδια στιγμή που το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό μόλις 20%.
Οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι το «μαχαίρι» ως προς τα συγκεκριμένα τμήματα δεν είναι οριστικό, με την έννοια ότι σε μελλοντικό χρόνο και εφόσον συνολικά η κατάσταση βελτιωθεί και αλλάξουν οι συνθήκες θα είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν εκ νέου στους οδικούς άξονες. Πολύ μικρότερες αλλαγές και αυτές κατά περίπτωση, θα υπάρξουν στους δύο άλλους οδικούς άξονες, την Ιονία Οδό και το τμήμα Μαλλιακός-Κλειδί.
Οι κατασκευαστές επισημαίνουν ότι για τα τμήματα που περικόπτονται είναι ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και για την υλοποίησή τους μελλοντικά ως δημόσια έργα, ενώ στο θέμα της χρηματοδότησης και των εγγυήσεων σημαντικό ρόλο διεκδικεί και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από τις πλέον σημαντικές εκκρεμότητες, οι οποίες παραμένουν, είναι η ρύθμιση του επιτοκίου, για το οποίο οι τράπεζες ως γνωστόν έχουν ζητήσει την επέκταση του περιθωρίου τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου