Ασήκωτο... κόστος καλούνται να επωμιστούν χιλιάδες νοικοκυριά για τη
θέρμανσή τους, αφού οι τιμές πώλησής του εκτιμάται ότι θα είναι
αυξημένες πάνω από 60%.
Σε 15 μέρες αρχίζει η πώληση του πετρελαίου θέρμανσης με...
τιμές που εκτιμάται (σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα) να διαμορφωθούν στα 1,48 με 1,50 ευρώ το λίτρο, όταν πέρυσι είχε ξεκινήσει με εύρος τιμών ανάμεσα στα 0,90 με 0,92 ευρώ το λίτρο. Η φετινή επιβάρυνση αποδίδεται στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης στo 80% του πετρελαίου κίνησης. Δηλαδή ο ΕΦΚ, από τα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα, να ανέβει στα 330 ευρώ και όχι στα 412 ευρώ.
Σύμφωνα με έρευνα του «Εθνους», το κόστος θέρμανσης στην Αττική και σε νότιες περιοχές της χώρας στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν θα είναι σε σχέση με πέρυσι υψηλότερο από 116 ευρώ για μία οικογένεια που μένει σε γκαρσονιέρα, μέχρι και 4.060 ευρώ για τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας στην Αθήνα. Η αντίστοιχη επιβάρυνση για τις περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος είναι από 208 ευρώ έως 7.308 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα και ανά τύπο κατοικίας, ένα νοικοκυριό στην Αττική που κατοικεί σε τριάρι διαμέρισμα, για κατανάλωση πετρελαίου, τον χειμώνα, 650 λίτρων θα πληρώσει φέτος από 962 έως 975 ευρώ, δηλαδή 377 ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Για την αντίστοιχη περίπτωση της Θεσσαλονίκης το κόστος θέρμανσης για 1.170 λίτρα είναι από 1.731 έως 1.755 ευρώ.
Οσοι μένουν σε τεσσάρι διαμέρισμα στην Αττική ή τη Νότια Ελλάδα εκτιμάται ότι τη χειμερινή σεζόν θα καταναλώσουν γύρω στα 800 λίτρα. Και θα πληρώσουν από 1.184 έως και 1.200 ευρώ, δηλαδή 464 ευρώ περισσότερα. Οι αντίστοιχοι καταναλωτές που μένουν στο ίδιο διαμέρισμα περιοχής της Βορείου Ελλάδος θα χρειαστεί να διαθέσουν από 2.131 έως 2.160 ευρώ, δηλαδή 835 ευρώ περισσότερα.
Οι μονοκατοικίες των νότιων περιοχών της χώρας θα έχουν κόστος από 2.442 μέχρι 2.475 ευρώ, δηλαδή 957 ευρώ περισσότερα από πέρυσι. Για τις ίδιες περιπτώσεις της Βορείου Ελλάδος οι δαπάνες θέρμανσης κυμαίνονται από 4.395 μέχρι 4.455 ευρώ, ήτοι επιβάρυνση 1.722 ευρώ από πέρυσι.
Συμβουλές
Η γενική γραμματεία Καταναλωτή, εν όψει της σεζόν διάθεσης του πετρελαίου, συμβουλεύει τους καταναλωτές:
1. Να συγκρίνουν, ύστερα από έρευνα ή ενημέρωση, τις τιμές.
2.. Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
3. Να μην εμπιστεύονται τον μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλ. να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος ένα μέτρο και ύψος ένα μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5x1x1=1,5) ή 1.500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1.500:100=15).
4. Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής-πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα.
Λαθρεμπόριο
Στο μεταξύ, ανησυχίες για έξαρση του λαθρεμπορίου εκφράζουν στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών στην περίπτωση που η κυβέρνηση δεν αποφασίσει το πετρέλαιο θέρμανσης να έχει τις ίδιες προδιαγραφές με το ντίζελ κίνησης. Το πρώτο προϊόν έχει 1.000 ppm περιεκτικότητα σε θείο, ενώ το δεύτερο 10 ppm.
Ωστόσο, το αδασμολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο (είναι στη μισή τιμή του «θέρμανσης») έχει προδιαγραφές ίδιες με το πετρέλαιο θέρμανσης. Αν δεν αλλάξουν αυτές, τότε οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου. Θα το φέρνουν και θα το διαθέτουν ως «θέρμανσης» και όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, τότε οι φόροι που θα χαθούν θα είναι κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Γι' αυτόν τον λόγο προτείνουν το πετρέλαιο θέρμανσης να είναι ίδιων προδιαγραφών με το ντίζελ κίνησης (10 ppm θείο). Ετσι θα είναι πολύ δυσκολότερη η είσοδος στην αγορά του ναυτιλιακού πετρελαίου.
πηγή
Σε 15 μέρες αρχίζει η πώληση του πετρελαίου θέρμανσης με...
τιμές που εκτιμάται (σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα) να διαμορφωθούν στα 1,48 με 1,50 ευρώ το λίτρο, όταν πέρυσι είχε ξεκινήσει με εύρος τιμών ανάμεσα στα 0,90 με 0,92 ευρώ το λίτρο. Η φετινή επιβάρυνση αποδίδεται στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης στo 80% του πετρελαίου κίνησης. Δηλαδή ο ΕΦΚ, από τα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα, να ανέβει στα 330 ευρώ και όχι στα 412 ευρώ.
Σύμφωνα με έρευνα του «Εθνους», το κόστος θέρμανσης στην Αττική και σε νότιες περιοχές της χώρας στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν θα είναι σε σχέση με πέρυσι υψηλότερο από 116 ευρώ για μία οικογένεια που μένει σε γκαρσονιέρα, μέχρι και 4.060 ευρώ για τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας στην Αθήνα. Η αντίστοιχη επιβάρυνση για τις περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος είναι από 208 ευρώ έως 7.308 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα και ανά τύπο κατοικίας, ένα νοικοκυριό στην Αττική που κατοικεί σε τριάρι διαμέρισμα, για κατανάλωση πετρελαίου, τον χειμώνα, 650 λίτρων θα πληρώσει φέτος από 962 έως 975 ευρώ, δηλαδή 377 ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Για την αντίστοιχη περίπτωση της Θεσσαλονίκης το κόστος θέρμανσης για 1.170 λίτρα είναι από 1.731 έως 1.755 ευρώ.
Οσοι μένουν σε τεσσάρι διαμέρισμα στην Αττική ή τη Νότια Ελλάδα εκτιμάται ότι τη χειμερινή σεζόν θα καταναλώσουν γύρω στα 800 λίτρα. Και θα πληρώσουν από 1.184 έως και 1.200 ευρώ, δηλαδή 464 ευρώ περισσότερα. Οι αντίστοιχοι καταναλωτές που μένουν στο ίδιο διαμέρισμα περιοχής της Βορείου Ελλάδος θα χρειαστεί να διαθέσουν από 2.131 έως 2.160 ευρώ, δηλαδή 835 ευρώ περισσότερα.
Οι μονοκατοικίες των νότιων περιοχών της χώρας θα έχουν κόστος από 2.442 μέχρι 2.475 ευρώ, δηλαδή 957 ευρώ περισσότερα από πέρυσι. Για τις ίδιες περιπτώσεις της Βορείου Ελλάδος οι δαπάνες θέρμανσης κυμαίνονται από 4.395 μέχρι 4.455 ευρώ, ήτοι επιβάρυνση 1.722 ευρώ από πέρυσι.
Συμβουλές
Η γενική γραμματεία Καταναλωτή, εν όψει της σεζόν διάθεσης του πετρελαίου, συμβουλεύει τους καταναλωτές:
1. Να συγκρίνουν, ύστερα από έρευνα ή ενημέρωση, τις τιμές.
2.. Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
3. Να μην εμπιστεύονται τον μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλ. να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος ένα μέτρο και ύψος ένα μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5x1x1=1,5) ή 1.500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1.500:100=15).
4. Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής-πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα.
Λαθρεμπόριο
Στο μεταξύ, ανησυχίες για έξαρση του λαθρεμπορίου εκφράζουν στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών στην περίπτωση που η κυβέρνηση δεν αποφασίσει το πετρέλαιο θέρμανσης να έχει τις ίδιες προδιαγραφές με το ντίζελ κίνησης. Το πρώτο προϊόν έχει 1.000 ppm περιεκτικότητα σε θείο, ενώ το δεύτερο 10 ppm.
Ωστόσο, το αδασμολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο (είναι στη μισή τιμή του «θέρμανσης») έχει προδιαγραφές ίδιες με το πετρέλαιο θέρμανσης. Αν δεν αλλάξουν αυτές, τότε οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου. Θα το φέρνουν και θα το διαθέτουν ως «θέρμανσης» και όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, τότε οι φόροι που θα χαθούν θα είναι κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Γι' αυτόν τον λόγο προτείνουν το πετρέλαιο θέρμανσης να είναι ίδιων προδιαγραφών με το ντίζελ κίνησης (10 ppm θείο). Ετσι θα είναι πολύ δυσκολότερη η είσοδος στην αγορά του ναυτιλιακού πετρελαίου.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου